Monday, March 9, 2009

Pembalasan Si Pitung




Akhirnya, trip hari ni ketemu jua. Setelah puas bertengkar dengan mata air sebab mungkir janji cancel dating, tapi pergi memancing (hahahaha..), Hari ni, adalah hari orang-orang lelaki sahaja. Trip hari ni disertai oleh aku, Abang Rahman dan sponsorer kami iaitu Abang Azahari. Abang Rahman 1st time ikut trip ni manakala aku pula dengan satu tujuan... Repeat semula trip aku yang kumpau haritu.



Kami bertolak hampir pukul 10 pagi memandangkan air lambat pasang dan bot tersadai atas lumpur.. Jadi, sempatla perbetul apa-apa yang patut. Hari ni Abang Rahman berpeluang 'test power' barang barunya - Rod Shimano Bassterra dan reel Shimano Saragosa 8000FB. Aku pulak... dengan tamaknya membawa 3 rod kali ni semata-mata nak menebus kekecewaan haritu. Dengan wanginya, aku mandi pagi ni.. cuma tak ada bunga 7 jenis saja..



Nampaknya ikan tak banyak seperti trip aku yang lepas-lepas. Mungkinkah faktor pencemaran yang tinggi ataupun air yang berkeladak disebabkan aktiviti mengorek lumpur? Entahla, yang pasti, walaupun takda ikan, suatu kepuasan untuk aku melabuhkan pancing sambil isap rokok, pekena bihun, makan cucur, minum air isotonik, minum air mineral menenangkan otak yang berserabut kerana memikirkan macam-macam benda sampai aku botak.


Hari ni juga merupakan satu rekod peribadi untuk aku apabila memancing dalam hujan lebat dan keadaan laut yang bergelora. Apa yang boleh buat ialah bertawakkal dan mengucap siap-siap sahaja. Nasib baik life jacket bawak.. Yang pastinya, kalau hujan macam tu kat laut dalam, confirm ajak balik punyalah, tak kasi can..



Hari ni, semua orang berjaya menaikkan ikan. Dan sudah pastinya, rekod hari ni jatuh kat aku dengan seekor cucu jenahak sahaja. Hahahahaha, takpalah, rezeki ada juga di lain hari. Nasib engkaulah jenahak, kan dah kena buat ikan bakar cicah air asam...


3 comments:

MIZLAN DARKARTCASTER said...

salam persahabatan bro..aku ni kaki pancing gak..kaki casting haruan..moga dpt bersahabat..cikgu mizlan labuan

speedrider said...

salam persahabatan jugak dari saya, Cikgu Mizlan

abang besi said...

sedapnye ikn bkr!