Thursday, October 16, 2008

Masa Untuk Berehat!!!!!!!

Aku dah bosan hidup kacau bilau ni. Jadi aku tutup mata dan terus ke kedai pancing old school yang selalu aku singgah. Aku sambar 2 spinning reels (mesin bawah) dan beberapa benda-benda lain.

Ni rod aku sendiri yang ke-2 (sebelum ni aku banyak pinjam bapak aku punya)... tapi kata orang, mana best kalau asyik pinjam orang punya kan? Jadi, aku sambar satu lagi rod 7' (2.1M) medium action.. Hrm, aku ni tak suka nak angan-angan tangkap besar-besar.. Apa yang melekat kat mata kail sekalipun Ikan Pedukang, tetap aku bawa balik!!!! Jangan tertipu dengan rod bag Ugly Stick tu.... Mana mampu aku nak beli ros Ugly Stick, aku jadi big boss mampu la kot.. Aku beli Malaysian made brand; Xpuyu Fiber Carbon Rod (macam nama kampung aku pulak, Sungai Puyu, wakakakaka). Yang ni Fiber Carbon gred cap ayam jer ni, tak sampai RM50 aku dapat. Ringan, tapi medium action... Tested 10-40lbs. Ok la tu, Ringan dan kuat,takler lenguh sangat lengan alu nanti masa nak casting.

Kali ni aku betul-betul buat gila... Aku sambar 2 spinning reels sekaligus. Brand Shakespeare ni aku beli sebab tujuan aku nak mengail bawah.. Dagu dia pun ada rubber pad.. Boleh la aku sangkut kat mana-mana dalam bot atau celah-celah batu kat pantai nanti. nak casting jenuh la, berat mesin neh.

Mesin ni plak, saja aku beli untuk carik kelainan. Tica Sportera Series. Dia ada Hit-And-Run knob.. Haaaaaa, ni yang best nih. Bila on knob tu, tension dia akan auto-loose, jadik bila casting, dapat tau bila ikan tarik umpan dan aku boleh SAPPPPPPP!!!!!!!! Off button knob tu dan start karau ikan. Wakakakakaka. Penuh perasaan pulak aku ni bercerita. hajat hati nak sambar Shimano punya reels, tapi Japan Made punya reels humang aih..... RM500 ke atas. Kalau Malaysia punya seratus lebih dah dapat.

Yang ni jerlah cerita aku setakat ni. Asyik kerja, jamming, cerita muzik.. sampai bila pun tak abes. Aku akan mengail di Tuas, Kedah pada 8 November 2008. Insya-Allah masa tu air matidan harap-harap aku tak mabuk laut lagi. Hahahahhahaah

Barang-barang aku yang lain semua ada di http://speedpsycho.multiply.com/photos/album/33/Fishing_Gear

No comments: